cursussen
cursussen Login
Realisatie: TiDi Graphics

Zakelijke communicatie en telefoontraining

Doel van de cursus

Goede communicatie tussen een onderneming en de klant is van groot
belang. De kwaliteit van de (telefonische) communicatie vormt een deel van de totale service van het bedrijf. Daarom is effectieve communicatie en het correct aannemen en verwerken van telefoongesprekken van essentieel belang. Professionele en klantgerichte communicatie zorgt voor efficiëntie en een prettige werksfeer.

Heeft u het examen behaald dan ontvangt u het Praktijkdiploma Zakelijke Communicatie en Telefoontraining van de
Stichting Onderwijs & Praktijkexamens. Als u geen examen doet, ontvangt u aan het eind van de cursus een deelnamecertificaat.

Omschrijving

Effectieve communicatie (houding en bewustwording).
Actief luisteren.
Vraagtechnieken.
Stemgebruik.
Structuur van een gesprek.
Voeren van moeilijke gesprekken (klachtenbehandeling, slecht-nieuwsgesprekken).
Assertieve communicatie.
Gesprekstechnieken.
Luistertechnieken.
Telefoonetiquette.
Telefoonnotities en telefoonalfabet.

Aanvangseisen

Voor deze cursus is geen specifieke vooropleiding vereist. Het niveau van de cursus is MBO 2/3.

Duur

Klassikaal (groepstraining): 3 lessen van 3 uur.

Extra informatie

Groepstrainingen starten bij minimaal 4 deelnemers.

Deze cursus wordt ook als bedrijfstraining gegeven. De inhoud wordt dan afgestemd op de wensen van de opdrachtgever. De genoemde cursusduur is voor een standaardtraining. De cursusduur van een bedrijfstraining is afhankelijk van de wensen van de opdrachtgever.

Prijs€ 335,00
Materiaal kosten€ 25,00
Examengeld€ 35,00

Kijk hier voor een datum